تبلیغات
خداجویان - مطالب خرداد 1392
موضوعات
لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :



:: کرسی‌های آزادفکری:: سایت مرجع جامع کرسی‌های آزادفکری

دانلود کنید

کتابخانه جامع دانستنیهای یک شیعه

حجم 44.26  MB



پایگاه دانشجویان انقلابی
کد لوگو برای قرار دادن در وبلاگ ها
پایگاه دانشجویان انقلابی
فتنه.....
نویسنده : امان از روز غفلت...
دوشنبه 27 خرداد 1392
فــتنـه سـقیفه در بیعـت گــرفتن نبــود....
بلکـــه دراندیشـه باطلـی بود، که به باور نشست...
و آن این بود که:
على اصلح اسـت درست ....
ولی مصلحت جـامعـه حکـم می کند
که به صـالح مـقـبول رای دهـــیم
و این بار مراقب نشدیم تا تاریخ تكرار شد ......

:: مرتبط با: سیاسی ,
انحراف چیست؟چه کسی منحرف است؟
نویسنده : شاهین شکوهی
دوشنبه 27 خرداد 1392
آقایان اصولگرا بهتر است صحبت رهبری را که در زیر آورده ام با دقت بخوانند تا معنای دقیق انحراف را بفهمند.آقایانی که چهار سال تمام دولت را به انحراف متهم کردند بهتر است صحبت زیر را بخوانند تا بدانند چه کسی منحرف است.آقایانی که دل ما را خون کردند و کشور را با اقدامات خود دو دستی تقدیم اصلاح طلبان کردند.
بهتر است بگویم آقایان شما منحرف هستید نه دولت.شمایی که اصولگرایی را انقلابی گری را روحیه مقاومت را در بین مردم کم ارزش کردید شما منحرف هستید نه دولت.

امام خامنه ای :
مکتب امام یک بسته کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. من نسبت به هر کدام، چند جمله‌ای عرض خواهم کرد. بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است. اینها را باید با هم دید. تکیه بر روی یکی از این ابعاد، بی‌توجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا می‌کشاند، به انحراف می‌برد».
ایشان در ادامه، تأکید نمودند: «اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل‌گرایی، از ارزش‌های اسلامی و انقلابی عدول کند، این انحراف است. اگر کسی بخواهد به وسیله عقل‌گرایی، در مقابل دشمن بی‌تقوایی به خرج بدهد، وابستگی به وجود بیاورد، این انحراف است، این خیانت است. آن عقلانیتی که در مکتب امام بزرگوار ما هست، اقتضا نمی‌کند که ما از خدعه دشمن غافل شویم، از کید او غافل شویم، از نقشه عمیق او غافل شویم، به او اعتماد کنیم، در مقابل او کوتاه بیائیم. هرچه که انسان در مقابل دشمن کوتاه بیاید، پشتوانه عظیم معنوی در درون کشور و درون ملت را از دست خواهد داد. همین طور در نقطه دیگر؛ اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذا و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر بخواهیم به نام انقلابیگری و رفتار انقلابی، امنیت را از بخشی از مردم جامعه و کشورمان سلب کنیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. در کشور آرا و عقاید مختلفی وجود دارد.
اگر چنانچه یک عنوان مجرمانه‌ای بر یک حرکتی، بر یک حرفی منطبق شود، این عنوان مجرمانه البته قابل تعقیب است؛ دستگاه‌های موظف باید تعقیب کنند و می‌کنند؛ اما اگر عنوان مجرمانه‌ای نباشد، کسی است که نمی‌خواهد براندازی کند، نمی‌خواهد خیانت کند، نمی‌خواهد دستور دشمن را در کشور اجرا کند، اما با سلیقه سیاسی ما، با مذاق سیاسی ما مخالف است، ما نمی‌توانیم امنیت را از او دریغ بداریم، عدالت را دریغ بداریم؛ «و لایجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا». قرآن به ما دستور می‌دهد و می‌گوید: مخالفت شما با یک قومی، موجب نشود که عدالت را فرو بگذارید و فراموش کنید. «اعدلوا»؛ حتی در مورد مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتّقوی»؛ این عدالت، نزدیکتر به تقواست. مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است. همه هوشیار باشیم، همه بیدار باشیم. این بُعد هم نباید ابعاد دیگر را در سایه قرار بدهد. بُعد معنویت هم همین جور».

آقایان رویتان سیاه باد
نویسنده : شاهین شکوهی
یکشنبه 26 خرداد 1392

نمی دانم اصولگرایان چه جوابی در پیشگاه خداوند دارند؟
آنقدر احمدی نژاد  که در بین مردم به عنوان نماد اصولگرایی مطرح بود را کوبیدند که اصولگرایی در بین مردم خوار شد.اصلا هم توجه نکردند که با کوبیدن احمدی نژاد اصولگرایی را نابود می کنند.البته من نمی گویم احمدی نژاد ضعف نداشت بلکه می گویم نقطه قوت بسیار داشت.رهبری هم به این موضوع اشاره کردند.ولی آقایان حتی پس از صحبت رهبری هم فقط و فقط نقاط ضعف را بلد کردند آن هم بسیار اغراق گونه.از جمع آرای اصولگرایان که حتی به اندازه فرد منتخب یعنی آقای روحانی هم نیست می توان به این موضوع پی برد که نتیجه این اقدامات بی بصیرتانه برخی آقایان اصولگرا منجر به کاهش محبوبیت اصولگرایی در بین مردم شده.آنقدر جریان انحراف را بزرگ نشان دادند و از آن غولی بی شاخ و دم ساختند که فتنه و فتنه گران از یاد رفتند و به حاشیه رانده شدند در حالی که رهبری گفت فتنه را باید میزان قرار داد.بله از ماست که بر ماست.اقایان به اصلاح اصولگرا چنین جوی انداختند که تمام مشکلات مربوط به دولت احمدی نژاد است بی آنکه توجه کنند که در بین مردم احمدی نژاد اصولگرا شناخته می شود.فضا را برای اصلاح طلبان باز کردند که اصولگرایی را مساوی با رنج و درد و گرانی نشان دهند.بله از ماست که بر ماست.ای کاش درس بگیرند این به اصطلاح اصولگرایان.
قابل توجه برخی نهادهایی که تحلیل های آنچنانی از جریان خودساخته انحراف ارایه می داند که این جریان چنین و چنان می کند.می گفتند دو روز مانده به انتخابات احمدی نژاد می گوید من انتخابات را برگزار نمی کنم.و بسیاری از تحلیل های مزخرف اینچنینی.واقعا گل کاشتند با این تحلیلهایشان.در کل باید بگویم رویتان سیاه باد که آبروی اصولگرایی را بردید.شما مسئول هستید اگر ارتجاعی صورت بگیرد-بروید به حال خودتان فکری کنید.نمی دانم در آخرت جواب خدا را چه خواهید داد؟
نگاهی مجدد به درصد آرا بکنید تا گفته من را بیشتر بفهمید.آتش آه ما دامناتن را خواهد گرفت.


هوشیاری
نویسنده : امان از روز غفلت...
یکشنبه 26 خرداد 1392

سلام و عرض ادب.

دوستان توجه بفرمایید که

ظاهرا نوع حکومت حضرت آقا با توجه به نتیجه انتخابات که منعکس کننده آرا و افکار عموم مردم می باشد، از نوع حکومت علوی به حکومت حسنی مبدل گشته است.

مطلب فوق تحلیلی است از نگاه به مسائل گذشته و حال و آینده و ممکن از که اشتباه باشد. اما غفلت نیز ضربات سنگین و جبران ناپذیر خود را دارد.

این مسئله ما را بر آن بر می دارد که هوشیاری خود رو بیفزاییم تا نکند خدای نکرده به دلیل دنیاطلبی فرش از زیر پای مولایمان بکشند یا بکشیم.

جهت حفظ و صیانت از آرمان های امام و در ورطه غفلت و پشیمانی نیافتادن حتما در باب دوران سیاسی و اجتماعی امام حسن مجتبی(ع) مطالعه بنمایید.

دوستان دیگرتان را نیز آگاه و از نکته نظرات خود بی نصیب نگذارید.

جهت شروع مطالعه،کتاب انسان 250 ساله حضرت آقا توصیه می شود. حتی اگر مقدور است دوباره مطالعه بنمایید.

البته نکته قابل ذکر این است که برای آگاهی دقیق از مسائلی که منجر به وجود آمدن چنین شرایطی شد، می توانید دوره سیاسی و اجتماعی حضرت علی(ع) را نیز مطالعه بفرمایید.

البته سعی کنید که مطالعات تان به صورت تطبیقی نباشد.

 


:: مرتبط با: سیاسی ,
مقام رضا در آیینه روایات(2)
نویسنده : امان از روز غفلت...
یکشنبه 26 خرداد 1392

علامه مصباح:


مستجاب الدعوة شدن؛ حاصل دیگر مقام رضا

در روایتی دیگر از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که حضرت فرمود: «لَقِیَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ عَلَیه‌السَّلام عَبْدَاللَّهِ‌بْنَ‌جَعْفَرٍ فَقَالَ یَا عَبْدَاللَّهِ كَیْفَ یَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً وَ هُوَ یَسْخَطُ قِسْمَهُ وَ یُحَقِّرُ مَنْزِلَتَهُ وَ الْحَاكِمُ عَلَیْهِ اللَّهُ؛5 روزی امام حسن علیه‌السلام به عبدالله‌بن‌جعفر (پسرعموی آن حضرت و شوهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها) برخورد کردند [گویا عبدالله از پیشامدی گله‌مند بوده است.] پس حضرت فرمودند: ای عبدالله! چگونه ممکن است مؤمن، مؤمن باشد، در حالی که از قسمت خدا ناراحت باشد و منزلت خود را [که خدا برای او قرار داده است] حقیر بشمارد [و توجه نداشته باشد که خدا او را دوست می‌دارد و اگر مصیبتی برایش پیش آید، گمان کند كه خدا او را تحقیر کرده است.] در حالی که خداست که حکم کننده است [و این قسمت را مقدر نموده است].

ایمان به خدا اقتضا می‌کند که مؤمن، در برابر ربوبیت خدا تسلیم باشد. بنابراین ناراحتی از تقدیر خدای متعال نشانه ضعف ایمان است. حضرت در ادامه، جمله‌ای را اضافه می‌فرماید که بسیار مایه امید است و مژده‌ای است برای این‌که انسان سعی کند به هر قیمتی مقام رضا را کسب کند. امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌فرماید: «وَ أَنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یَهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یَدْعُوَ اللَّهَ فَیُسْتَجَابَ لَه؛ من ضامنم برای کسی که در قلبش غیر از رضایت خدا خطور نکند [و در این اندیشه نباشد که ای کاش اتفاقات گذشته طور دیگری رخ می‌داد] كه هر دعایی کند، مستجاب گردد

ادامه مطلب
:: مرتبط با: خودسازی , سیاسی ,
مقام رضا در آیینه روایات(1)
نویسنده : امان از روز غفلت...
یکشنبه 26 خرداد 1392

علامه مصباح:

مقام رضا در آیینه روایات

مقدمه

بحث ما در جلسات اخیر درباره مقام رضا بود و تا اندازه‌ای که خدای متعال توفیق داد در این باره عرایضی تقدیم شد. روایات شریفِ فراوانی درباره مقام رضا وارد شده است که هر کدام نورانیتی خاص دارد و ناظر به جهتی ویژه است. ازاین‌رو در این جلسه نمونه‌هایی از این روایات را قرائت می‌کنیم. در این روایات به ما آموزش داده شده که چگونه از خدا راضی باشیم و چگونه خود را برای کسب هر چه بیشتر این فضلیت بزرگ آماده کنیم.

عالم‌ترین مردم به خدا؛ راضی‌ترین مردم به خدا

در کافی شریف از امام صادق علیه‌السلام روایت شده است: «إِنَّ أَعْلَمَ النَّاسِ بِاللَّهِ أَرْضَاهُمْ بِقَضَاءِ اللَّهِ عَزَّوَجَل؛1 به راستی که دانا‌ترین مردم به خدا، راضی‌ترین آن‌ها به قضای خدای عزّوجلّ است.» در این روایت رابطه بین معرفت خدا و راضی بودن به قضای الهی مورد تأکید قرار گرفته است. معمولا متعلق مقوله رضا از سنخ کار است؛ به عبارت دیگر، وقتی از کسی ابراز رضایت می‌کنیم منظور ما اعلان رضایت از کارهای اوست و معمولا رضایت نسبت به خود شخص بیشتر با واژه محبت بیان می‌شود. بدین لحاظ در غالب روایاتِ باب رضا، تعبیر «الرضا بقضاء الله» یا تعبیراتی مانند آن وارد شده است.

ادامه مطلب
شرط اول برای خدمت در انقلاب از نگاه رهبر معظم انقلاب چیست؟
نویسنده : وحید
جمعه 24 خرداد 1392

رهبر معظم انقلاب: انسانى كه صدق و اخلاص ندارد، ولى كارایى دارد، مثل ماشینى مى‌ماند كه اگر مراقبش نبودند گاهى مى‌بینید كه ضربه‌یى هم به آدم مى‌زند. 

مقام معظم رهبری در مراسم تودیع کارکنان نهاد ریاست جمهوری در سال 1368 فرمودند: توصیه‌ام به شما برادران عزیز این است كه هر جا هستید، هر كارى كه احساس مى‌كنید انقلاب بدان نیاز دارد، آن را انجام بدهید. انقلاب به كار آدمهاى كارآمد و صادق نیاز دارد. صدق و اخلاص، شرط اول است. اگر ما در كسى صدق و اخلاص نبینیم، خیلى احتمال دارد كه كار او هم به درد نخورد و یا در مواقعى مشكل درست كند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تاکید کردند: انسانى كه صدق و اخلاص ندارد، ولى كارایى دارد، مثل ماشینى مى‌ماند كه اگر مراقبش نبودند و یك پیچ آن اشكال پیدا كرد، گاهى مى‌بینید كه ضربه‌یى هم به آدم مى‌زند. كارایى انسانى به این است كه هر فردى، از روى اخلاص و صدق و نیت صحیح، كارى را كه به عهده‌اش است، انجام دهد تا انسان تلقى شود و ماشین نباشد.

همچنین تنها موردی که رهبر معظم انقلاب  در فرمایشات خود از عبارت "معیار اصلی" برای انتخاب اصلح استفاده کردند یک ماه قبل  و در دیدار اقشار مختلف مردم بوده است .

ایشان در تاریخ 25 /2/92 فرمودند :

"همان طور که عرض کردیم، یک انتخاب خوب، یک انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال، گاهى در طول ده‌ها سال تأثیراتش براى کشور باقى میماند. براى انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت.  من ان‌شاءاللّه در آینده مطالبى عرض خواهم کرد؛ اما اجمالاً معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد. آنچه ما در این سالهاى طولانى از خیرات و برکات به دست آورده‌ایم، به برکت هدفهاى انقلاب بوده است؛ هر جائى که ما کم آوردیم، عقب ماندیم، شکست خوردیم، به خاطر غفلت از هدفهاى انقلاب اسلامى و هدفهاى اسلامى بوده است. کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا»(8) باشند؛ اهل استقامت، اهل ایستادگى باشند؛ زرهى پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد میدان شوند."


:: برچسب‌ها: رهبری , انتخابات , ریاست جمهوری , رای , شاخص , معیار اصلی ,
 

 
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.